Schietsport Vereniging Gennep       (SvGennep)

Gennep

25 meter - 100 meter schietbaan

De geschiedenis van Schietsportvereniging Gennep in het kort

Schietsportvereniging Gennep is een bloeiende vereniging, van in 2020 ruim 230 actieve (en iets minder avtieve) leden. Maar hoe is SV Gennep ontstaan?

De Schietsportvereniging Gennep is opgericht op 8 juni 1978 in Gennep door een aantal enthousiaste schutters.

De enige mogelijkheid om te schieten was destijds in café Cobus-Janssen in de Molenhoek, enkel met klein kaliber geweer. Vrij snel daarna begon de gemeente Mook in samenwerking met de schietvereniging Molenhoek, met de bouw van een schietaccommodatie in Molenhoek, onder de kleedlokalen van de hockeyclub. Nadat de bouw gereed was, huurde Schietsportvereniging Gennep deze accommodatie voor een avond per week.
Omdat de bouw door een aannemer was gerealiseerd waren de kosten erg hoog en de huur daardoor ook. Deze situatie bevredigde het bestuur van Schietsportvereniging Gennep niet en zij begonnen uit te zien naar de mogelijkheden voor een eigen accommodatie. Dit vlotte niet al te best, daar er weinig geschikte ruimtes waren voor een schietaccommodatie.

Tot in 1984....

Toen bleek dat er in Gennep-Zuid een nieuwe sportaccommodatie gebouwd ging worden met douche- en kleedlokalen en een kantine. Al snel bleek dat de afmetingen van deze ruimtes uitermate geschikt waren om er een schietaccommodatie onder te vestigen.
Dankzij de prettige en soepele medewerking van het bestuur van de voetbalvereniging Vitesse 08, het bestuur van SV Gennep en ambtenaren van de gemeente Gennep, werden de plannen en tekeningen al snel aangepast aan de wensen van SV Gennep. Nadat de schietaccommodatie in eigen beheer en door leden van onze vereniging werd gebouwd kon het schieten beginnen.

Het resultaat mag er zijn : er werd een schietbaan van 25 meter met 8 banen gerealiseerd.. Nog was men niet klaar en in 2008 is er nog een schietbaan bij gebouwd van 100 meter met 6 banen.

Schietsportvereniging Gennep is trots op haar beide schietbanen, waar bijna alle disciplines geschoten kunnen worden.